Sen tänkte jag att...

...jag vet att jag funderar mycket.
 Och det är en sak som jag funderat endel på faktiskt.
 Nämligen, hur mycket är det normalt att fundera på livet..?
 Hur stor del går åt till att fundera och tänka på det, normalt alltså.
 Visst, jag skriver poesi, texter, bloggar och Facebookar men..

Osökt kommer jag att bränna någon rad på att konstatera vad normalt är.
 Enligt min mening, helt beroende av var man bor,
 vad man har för sysselsättning och naturligtvis det sunda förnuftet.
 En avgörande sak är också hur mycket tid man har såklart.
 Och vilken typ utav människa DU är...

Den absolut avgörande saken är nog ändå, hur ensam du är...
 
 Då tänker jag så här;
 Om man inte valt att vara ensam
 så betyder det ju ändå inte att det
 är en skamlig sjukdom som man
 liksom behöver be om ursäkt för...

Och nääää, så ensam är jag inte rent socialt,
 men en pingla saknar jag enormt...

Så, då blev det mina ord,
 som blev mina tankar,
 som blev min vardag...


Godnatt, var ni än är...

Kommentarer
Postat av: Just me..

Tycker om dina tankar…



ALLA funderar på livet.

Ibland mer och ibland mindre, beroende på var i livet man befinner sig.



Kan hålla med om att funderingarna blir olika stora/små beroende på typ av människa…

Själv är jag sluten som en bok, funderar mycket, tar emot allas bekymmer men delar nästan aldrig med mig av mina…

Just nu funderar jag på livet 24 tim om dygnet…

Jag tror inte det spelar roll med sysselsättning eller var man bor.

För att alla har sina problem och funderingar oavsett om man är rik, kändis, fattig och okänd.



Det är inte alltid så enkelt att om man lever ensam så är man ensam.

Man kan känna sig ensam i ett förhållande med.



Några ord jag läste häromdagen;

”Om du inte ger dina tankar nåt syre så bleknar dom med tiden..”

Det kan vara jätte svårt att ändra sina tankar och fokusera på nåt annat men ibland måste man ändå försöka att ge syret åt nya tankar…



Pinglan pinglar snart på skall du se…

…om du öppnar ögonen…

2010-03-05 @ 23:11:15
Postat av: Mr.T

Miss J; Vi ponerar...

Du sitter inne, stenhårt...

Kan du fortfarande påstå att det inte spelar

nån roll om var man är och vilken sysselsättning

man har, för dina tankar...?



Jag utgår ifrån att alla tankar får syre,

annars hade vi inte funderat, oavsett om

du sitter inne eller är en fri själ...

2010-03-05 @ 23:23:18
URL: http://solopappa.blogg.se/
Postat av: Annika

Du är så fantastisk T & kärleken kommer att dyka upp & pinglan med den =)

2010-03-05 @ 23:33:37
URL: http://angelstar.blogg.se/
Postat av: Mr.T

=))

2010-03-05 @ 23:40:23
URL: http://solopappa.blogg.se/
Postat av: Just Me,,

Jepp, jag påstår ff att..



..om man ger tankarna mycket syre så tar dom över, oavsett sysselsättning.

..om man ger tankarna mindre syre och tvingar sig att fokusera på annat så blir det mer plats för sysselsättning, oavsett sysselsättning.. =)



Även då man sitter inne, kan man vara en fri själ

Även då man är ute, kan man vara en låst själ..



Allt har 2 sidor!

Prova mina skor...HA HA HA

2010-03-05 @ 23:47:09
Postat av: Mr.T

Vi ponerar igen Miss J;

Du ger inget syre till dina tankar,

oavsett om du är ute men är låst...

eller om du sitter inne och är fri...



Hur ter sig då tankarna?



Vad jag vill med mitt inlägg är att alla kanske

ska ta sig en funderare en minut eller tre om dagen.

Bara för att se, hur man ser sig själv

och hur man ser andra...



Mr.T

2010-03-05 @ 23:58:29
URL: http://solopappa.blogg.se/
Postat av: Just me...

Still there...



Man måste ju ge tankarna syre, annars faller inlägger och det vi snackar om...där är vi nog överens.



Hur mycket syre är det bara en själv som kan avgöra.

Det enda som är rättvist fördelat för alla pågar och töser, oavsett är tiden.

Alla har 24 tim per dygn hur man sen vill fördela dom timmarna är upp till en själv..



Tankar är kluriga, dom lurar en ofta och är inte alltid pålitliga =)



Ditt syfte är rätt, att granska sig själv och försöka se hur andra uppfattar en samt att empati, förståelse och intresse för andra är grunden till alla social kompetens...



2010-03-06 @ 01:01:18
Postat av: Bluewhiskey

Hallåååååå! Har någon av er någon som helst erfarenhet av hur det verkligen ÄR att sitta inne? upprörd

När allt du har i princip är fyra kala väggar, med foton på nära och kära som du saknar så det gör ont, men ändå inte har möjlighet att komma nära? Allt du kan få av dom är en stund i telefonen och vissa tidsbestämda besök i ett litet rum.. Eller hur det är att ständigt leva i ljudet av skramlande nycklar, låsta dörrar, larm som går..

Hur det känns att längta UT, att kunna få andas fritt.

Och tankarna, som ständigt snurrar runt i huvudet utan att ha någon stans att ta vägen eftersom det inte finns någon att ventilera dom med.



Det spelar roll, vart man är, vad man har för sysselsättning.

2010-03-06 @ 12:21:10
URL: http://bluewhiskey.blogg.se/
Postat av: Mr.T

Bluewhiskey;

Nä, ingen erfarenhet alls av det men

det är ju precis det jag menar med mitt ilnägg,

Det spelar roll...



Allting har ju en inverkan...

..och påverkan...

2010-03-06 @ 12:41:55
URL: http://solopappa.blogg.se/
Postat av: Kristina

Hej!

Jag håller med på ett radioinslag som handlar om familjer och skulle gärna vilja komma i kontakt med dig. Vore jättetrevligt om du kunde maila mig på [email protected] så berättar jag mer om vad det handlar om!



/ Kristina

2010-03-29 @ 13:08:30
Postat av: Malin

Nu är jag här och jag tror på dig! Kram Malin

2010-04-14 @ 22:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0