Minnet av ett tomrum...

Det är en titel på en av mina senaste dikter.
 Egentligen är det ord ifrån min uppväxt,
 det är en del av det som kommer att skrivas
 här som bloggämne nämligen.
Jag funderar på att skriva om det som format
 mig som människa,
 som man och som pappa...
 Som en liten röd tråd ifrån de senaste inläggen
 här på bloggen så är det en del av mina tankar
 ifrån min barndom och min uppväxt.

Jag lovar lite nytt,
 det blir saker som ni inte hört innan,
 och för de som känner mig
 så kommer det att vara lite nytt och lite gammalt,
 och lite som dom visste om.
 För alla ER andra som inte känner mig,
 så kan det vara en tanke i vardagen...

~ Minnet av ett tomrum ~

Dina lekar med mig blev löften
  om världens undergång
  Och det var något i dina ögon
  som blev ofullkomlig sång

Minnen och alla skorpor
  gamla leksaker på en vind
  Såren inuti mitt huvud
  varma tårar på min kind

Jag ser att alla stjärnor lyser
  genom tunn och ljus gardin
  Tystnaden har talat
  och det är slut på blodrött vin

Och konsekvenserna av detta
  är att ingenting finns kvar
  Och det som har gått till historien
  Jag borde sagt precis som det var...


Godnatt, var ni än är...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0