Så serveras ett smörgåsbord...


Jag har funderat kring det här med ensamheten,
 vilket jag ofta gör i min roll som singelpappa...

Jag menar; Hur gör djur???

Alla tips & trix som levereras av omtänksamma vänner
 och vänners vänner med nätdejting, singelklubbar,
 gym och vanliga hederliga kontaktannonser
 a ' la 50-talets dagstidningar, javisst matnyttigt eller..?



Ha ha, en sådan här annons är väl liiite drastisk...

Mycket av detta faller under sorteringen swingersfacket, faktiskt...

* Singelklubbar. Vaddå, singelklubbar..? Landet runt, eller?
 Jag menar, dom kan ju dö ut ganska snabbt, eller?
 Man travar in på en av stans singeklubbsträffar,
 umgås, snackar, minglar och dansar... (om man måste..)
 
Känns som en fjärdedel redan är buksvågrar...

* Nätdejting. Borde ju funka, men hur många är flyttbara...
 Speciellt om man är halvtidspappa...
 Ehh - nä tack :-)

* Gym. Absolut, och det är ju ett bra sätt, man tränar ju
 tillsammans lixom. Ett bra sätt att kanske känna varandra,
 komma överrens & peppa varandra...
  
För egen del är flörtar rakt upp & ner nog det enklaste, 
 om jag råkar träffa en som faller mig i smaken...
 Och så vill jag lixom växa in i förhållandet,
 man har ett barn också och ta hänsyn till

 Man går ut nångång i månaden, på nån krog,
 för att träffas, snacka skit och umgås...
 Ofta går man hem lite tidigare för det är alltid samma folk
 man träffar oavsett om det är singlar eller halvtidsföräldrar.

~~~~~~~~~~~~~~ * ~~~~~~~~~~~~

Nä, här kommer ett förslag till ALLA singlar.

Kolla här nu;  Alla mammor byter vecka eller helg !!!

 Nu snackar vi, här kommer att serveras ett helt smörgåsbord
 utav läckra singlar & halvtidsmammor som jag inte träffat innan
 och som jag kan visa upp mig för och det blir nog en ganska bra
 tid framöver. Jag kommer ju att få träffa alla dom mammorna som
 annars sitter hemma samma veckor & helger som jag gör nu...

Halleluja, prisa gud... & smörgåsbordet...

Då kanske t.o.m. jag faller nån i smaken, eller vice versa...

~~ * ~~ * ~~ * ~~ * ~~ * ~~ * ~~ * ~~  * ~~ * ~~ * ~~ * ~~ * ~~ * ~~

Så några avslutande ord;
  Min dotter (7 år..) sa idag att hon skulle ta tag i det där med att
  jag inte har nån tjej... vi får se hur hon ska hantera det ärendet...

Till min dotter;

 " Ab imo pectore" - Utav hela mitt hjärta





Godnatt, var ni än är...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, svara gärna på min fråga på bloggen. Titta gärna runt och kom med förslag på vad du vill veta om bloggdesign. http://paulinaholmgren.blogg.se

2009-01-21 @ 23:34:03
Postat av: Madde

Tro mig...inte bara singelpappans problem tyvärr. Va glad att inte BVC har hoppat på dig angående modersfigur (i mitt fall fadersfigur) Ha en trevlig kväll!

2009-01-22 @ 20:13:41
URL: http://madelennigal.blogg.se/
Postat av: Ullabella

=) ja du det är sannerligen inte lätt det här med ensamhet och när man inte väljer det själv....hur aktiv ska man vara för att träffa nån....tar det ut sig själv när man jagar runt eller kommer kärleken till en om man bara har ögonen öppna...?



man blir luttrad efter varje smäll....vågar man sig in nåt igen?



härligt du är på alla dina bilder...du ser onekligen nanig ut..=)

2009-01-24 @ 11:32:40
URL: http://ballaullabella.blogdog.se
Postat av: Katja

Ja du, det är inte lätt när man träfar ngn på annan ort och båda har barn. Jag har pendlat varannan vecka i 4 år nu mellan två boenden. Trivs inte på abdra stället med samhället, men vad göra??? Lycka till! Kram från en medmänniska

2009-01-28 @ 20:52:02
URL: http://lyckobringande.blogspot.com
Postat av: E

Om ny dotra gillar hundar så se upp för "hundtricket".



Den hund som faller dotra i smaken och har en av henne accepterad kvinna i andra änden av repet...hmm, hunden behöver en lillmatte, eller huur pappa? bedjande ögon



Trots idoga försök så lyckades detta "trick" inte för mina döttrar, men yeah vad de kan vara envetna!



:)

2009-01-30 @ 14:13:35
Postat av: Jessica ( Ryans mamma)

ja du det är sannerligen inte lätt att träffa nån i dagens samhälle, vare sig på nätet eller irl!

Är det man själv som blivit kräsen med åren?

Sen är det ju även skitsvårt att få tiden att räcka till med även om man gärna vill träffa någon!

Intressant att se hur din dotter löser ditt singel problem hihi..



Hälsn Jessica

2009-02-01 @ 22:32:45
URL: http://ryan95.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0