Ord att tänka på...


Jag är en som både skriver och samlar på ord, ordspråk,
   kloka råd och ord att ha i tanke...

Min syster sa nåt som fastnade ikväll när vi promenixat,
  nån äldre man på en föreläsning hade sagt;

Hur långt kan man avancera, eller klättra på karriärsstegen?
  Svaret var ju självklart;
  Du kan avancera till du når din inkompetensnivå,
  sen står du stilla eller faller ner igen...
  Så sant, så sant.

Jag kan ju fundera ut lite egna ordspråk också, och igår blev det ett;
  ...dom som inte går bakom ryggen på dig,
  dom gör det mitt framför näsan...
  bara du inte är där...

Kvällen går i tankar som;
  ...Jag vill ha en överläpp att kyssa....

Och så min dotter, som aldrig missar en dag i mina tankar
  oavsett om hon är hos mig eller hennes mamma.
  Jag gör allt för dig gumman,
  allt, och det vet du...


Godnatt, var ni än är...

Kommentarer
Postat av: Katja

Vad bra du skriver... God natt var du än är... Vet inte själv ibland var jag är. Bor på två ställen Öland och Norrköping. Lever som en nomad pga kärleken. :)

2009-01-28 @ 20:58:42
URL: http://lyckobringande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0