Om männens revir & kvinnornas bekräftelsebegär...

Jag klargör en sak här direkt och det är;
  Mina ord, mina tankar och min vardag...

Jag drar alla över en kant här, män som kvinnor,
  utan inbördes placering & beundran, så ni som tänker
  gnälla, GNÄLL och ni som vill hålla med, HÅLL MED...

Japp, jag brukar utgå ifrån att allt går att lösa...
  Det mesta borde ju gå att fixa,
  om inte i praktiken så i teorin.
  Men oftast är ju det som har hänt oåterkalleligt
  och man kan ju inte ha känslor & kärlek
  ståendes i urnor på en bokhylla, eller???
 I så fall får där också stå en urna med misstag...

Men jag är en man som gärna pissar in mitt revir,
  där, i förhållandet, för att det är MITT och ingen annans.
  Speciellt när man har haft ett längre förhållande,
  bor ihop och har byggt...
Visst kan man tänka på döden i ett förhållande
  men jag brukar ha fullt upp med att leva i mitt
  så därför bejakar jag alltid det fullt ut.
  Det är mycket man inte vet om sig själv förrän man är där,
  och man behöver inte åka långt för att åka dit...

Min stora fråga är varför tjejer/kvinnor som befinner sig i en
  östrogen ålder & som har fött barn nästan alltid är mer
  mottagliga för smicker och komplimanger än vad männen är?
  Är det för att det är vi som ger er det?
  I så fall ska vi skita i och förstöra för andra...

En kvinna som har familj, barn och boende, är på krogen mer
  mottaglig för smicker & komplimanger än mannen,
  en typ sista smörjelse, bekräftelse på att ni fortfarande ser
  bra ut efter att fött barn...
SJÄLVKLART är ni det, det är ju därför vi män älskar er!!!

Hade du idag lämnat din man/kvinna om du fått reda på otrohet? *
  Fler män svarar nog ja på den frågan än vad kvinnor gör,
  samtidigt som fler kvinnorna är mer mottagliga för det som
  alltid är en början till ett förhållande - komplimanger/smicker.
Alltså måste vi vara försiktiga så att det inte uppfattas eller sägs fel...

Enligt en undersökning av 2 kvällstidningar,
  oberoende av varandra, så är kvinnan i den östrogena åldern
  oftast den som är mer otrogen än vad mannen är.
  Ändå är det ni som vill vara kvar...
  Jag får inte ihop det riktigt...

*Vi flyr alldeles för lätt i Sverige, vi jobbar inte på det,
  vi står inte ut en storm eller två eller tre, (inte otrohet då..)
  vi ser inte,
  vi hör inte
  och vi talar inte...
Vi ger upp, släpper nåt vi älskar och har byggt upp,
  ser inte barnens lidande, där, mitt i stormen.
  Dom små, som älskar både pappa & mamma,
  och får inte riktigt chansen att få veta vad en familj är och betyder...

Därför pissar jag in mitt revir,
  när jag kan,
  om jag kan och
  för jag kan...




Godnatt, var ni än är...

Kommentarer
Postat av: Sess

Män borde pissa in sina revir mer och oftare tycker jag!

Min åsikt är att oavsett ålder så är man mer mottaglig för smicker om man inte får det hemma, inte känner sej uppskattad osv. Många män blir dåliga på det efter ett X antal år tillsammans, kvinnor oxå för den delen.

2009-01-29 @ 01:54:07
URL: http://twinkle.blogg.se/
Postat av: maria

håller med sess... så rätt ...

Ha en kanon dag



Maria

2009-01-29 @ 07:24:35
Postat av: Katja

I vårt fall var det tvärtom. Min man föll för en massa smicker och var otrogen under flera månader. Ändå sa han varje dag till mig hur mkt han älskade mig... Vi valde konstigt nog att fortsätta, men tilliten kan nog aldrig repareras. Tror inte att den som gör något sådant förstår hur illa man gör varandra. Lättare för killar att pissa in reviret, vi andra måste ju "sitta".... :)

2009-01-29 @ 07:52:33
URL: http://lyckobringande.blogspot.com
Postat av: Mie

Det kvinnliga könet har helt enkelt är större bekräftelsebehov än det manliga, oavsett ålder. Kanske har det med hur "vi" uppfostrar de flickor som sedan ska bli kvinnor? Detta är helt ovetenskapliga tankar från mig.



Sedan tror jag inte att kvinnor är mer otrogna än män.

2009-01-29 @ 08:22:21
Postat av: Sess

Du svarade aldrig på om du är den jag tror att du är =P Finns någon bild på min syster på bloggen om du inte kommer ihåg henne.

Kikade in på din sida på sockerdricka.

Du har verkligen en talang för att skriva så det berör! Undrar dock om du är seriös i din presentation eller ej. Du är absolut inte ful, och blyg trodde jag faktiskt inte att du va =P

Självförtroende är inte lätt! Men du är en vacker människa både på in och utsidan som borde vara stolt över dej själv, så har du ju världens finaste dotter oxå!Önskar dej en trevlig dag! Härligt med lite solsken för omväxlings skull!

Kramar

2009-01-29 @ 11:27:48
URL: http://twinkle.blogg.se/
Postat av: Minime

Så, nu har jag läst och begrundat och funderat lite till och än en gång kommit fram till att jag är nog inte normal. Faaan, det är inte lätt att alltid vara kärringen mot strömmen !

Jag tycker det är pinsamt att få komplimanger, dels är jag blyg och dels är jag misstänksam och dessutom vet jag själv att jag är bra nog.

Sen kan jag hålla med om att allt för få verkligen jobbar på sina förhållande. Dom flesta går i invanda fotspår och fattar inte att man måste jobba på det varje dag.

Nä, nu ska jag hålla käft innan detta blir en hel uppsats, hihi !

Faaaast...räknas det som otrohet om man inte har haft sex på 4 år i förhållandet om man går ut o får sej ett nyp ? Jag menar, sex är ju ett basbehov som att äta, sova etc...

2009-01-29 @ 12:08:15
URL: http://nottobe.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj oj oj



här händer det grejer ;-)



min åsikt är att

kärlek och sex är ett basbehov hos oss alla

får vi inte det dör vi så småningom ut

rent känslomässigt eller blir små torrtrista

typer som bara funderar i termer som mitt och ditt



sedan kan man få den kärleken på olika sätt

man kan ge den till sig själv genom att bejaka

sina innersta känslor bland annat genom att skriva, dansa och göra sådant som man mår bra av, vara nära människor man får energier av men också välja vilka tankar och känslor man ska bejaka, vad som är viktigt och inte



och när man nu träffar den där

som hjärtat sjunger lite extra för

är det väldigt viktigt



att faktiskt våga välja

och faktiskt våga visa det rent, ärligt och sant

men att inte heller gömma sig i svåra situationer

utan våga fråga, våga fronta och öppna sig för den man älskar



vad har man att förlora egentligen



jo det är nog en stor del av den riktiga kärleken

att våga välja ett vi både inåt och utåt i alla lägen och att aldrig sluta minnas den där första känslan, att faktiskt kunna plocka fram den om och om igen



men för att klara det måste man hämta goda energier utifrån



det har inget med otrohet att göra

att bejaka även andra saker än förhållandet



det har med kärlek att göra



till livet och

den man

älskar



så tror lilla jag

2009-01-29 @ 12:36:59
Postat av: Anonym

Och jo



Sess har jävligt rätt när hon uttrycker det

män borde våga pissa in sitt revir oftare

fast jag vill ha det på ett mer mjukare sätt



det är jäkligt underbart och sexigt

att känna sig vald

att känna sig behövd

att känna sig uppvaktat och omhuldad



då vill man så mycket mer

bara av sig själv

kommer det där givandet



när man faktiskt får en massa



vill man ge



intreeesaaant

att snacka om

fast bäst

är ändå att göra



börja våga öva liksom



;-)

2009-01-29 @ 12:42:46
Postat av: Anonym

att sluta cirkeln liksom



hade man inte gått igenom alla knäppa och bra

saker man gjort innan

så hade man inte stått här i dag

med alla dom erfarenheter man har



hade man inte vågat då



så hade man aldrig kommit hit

2009-01-29 @ 12:58:55
Postat av: Mia

Jag tror alla faller för smicker. Män som kvinnor. SKillnaden är nog att vi kvinnor visar att vi blir glada för det...mer än vad ni män gör.

Smicker är viktigt, smicker gör att man mår gott. Sen om det kommer från en partner eller en utomstående spelar ingen större roll. Jag ser inte smicker som en inledning på något mera.

Jag ser det nog mera som ren uppskattning, eller att man bara vill tala om att "Det där var fint" "Det där var bra"...smicker behöver inte alltid handla om kroppsliga attribut :-)



Nej mera smicker åt folket!..L..men ge det på rätt sätt.

2009-01-29 @ 13:59:24
URL: http://marbor.blogg.se/
Postat av: qwervin

Tankarna har slagit mig med. Det är underligt det där. Men ibland är det bättre att ge upp drömmen om en familj för sitt barns skull. För mig var det så. Jag var en sån som stannade kvar efter hans otrohet och nedtryckningar från honom, men när han gav sig på vår dotter och brukade våld på henne fick jag styrkan att dra. Hade även enormt stöd från familjen. Men tanken bakom det du skrivit förstår jag.

2009-01-30 @ 01:12:31
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0