Hmm,.. Ett tillägg då...


Alltså, med gårdagens blogg ville
  jag inte skapa debatt eller annat...
  Vidare var det meningen att det skulle ses
  utan att något kön blev påhoppat och att
  det var någons fel...

Jag ville bara att vi ska försöka hålla ihop det vi skapar,
  utan att ge upp så lätt
  och för att ge de små,
  den chansen
  att få vara där,
  med oss båda...

Jag menar orsaken till att vi skaffar barn är ju
  i alla fall, och i de flesta fall
  för att vi ska bygga
  och att vi ska bli en
  familj...

Och naturligtvis så ska vi bejaka, pissa in, bevaka,
  smickra, snickra, berömma, klappa
  och ge komplimanger...
Vi ska också fatta och ta dessa ord på rätt sätt
  och svara på rätt sätt, såklart...

Och hålla ut, hålla ihop, stötta och supporta...
  Det finns klart en mening till att det blev
  du
  &
  han...

Tills vidare...
Chilla ner, Cool down, Ta det lugnt...




Godnatt, var ni än är...

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja det vart en debatt...L..men sånt är bara positivt. Man lär sig alltid något nytt av alla olika synpunkter och vinklingar.



Naturligtvis är det ultimata att man tillsammans, båda två, gör allt det man kan för att få förhållandet att fungera. När bara en försöker så blir det liksom dött lopp...och det ultimata är ju också att man verkligen kan prata med varandra...om allt....det är inte alltid det är så i förhållanden tyvärr...



Nej, var mer rädda om varandra, våga prata...och visa känslor så tror jag allt blir både lättare och bättre.

2009-01-29 @ 21:29:22
URL: http://marbor.blogg.se/
Postat av: cecilia

Det är ju underbart med åsikter

det är en otroligt viktigt del

av kärleken och hela alltet

att våga ha sådana också

att våga fundera och ta ställning

och inte ta ställning



och lixom



yeeea bara våga vara

med hela registret

rakt upp och ner



(klart att du ville skapa debatt

det kan ju vikket jäkla dunefjun

som helst förstå ;-)



röj på och njut av livet :-)



2009-01-29 @ 21:35:00
Postat av: cecilia

och jo

senare eftertänksamhet



den där största gåvan i livet

att få utvecklas, stötas, nötas

dialogisera, fundera och blötas

tillsammans med någon

lyssna på, pyssla med, pussa på, krama om

man med hela sin barnsliga och vuxna

sanning och ärlighet

älskar



det finns ingenting man någonsin

skulle byta ut mot just det

eller på något sätt ens riskera



det har jag nog alltid känt och vetat

vad åren, tiden och erfarenheten ger

är sätt, verktyg och framför allt mod

att ta sig igenom

kärlekens grynnor och skär utan att

det blir stora evighetsmonster av dom



man tar sig igenom och går vidare

lite mer förvissad att det är här

jag ska vara hela livet

något starkare för varje topp man

passerat



att vilja åldras vid någons sida

ja det är kärlek



faan vad jag gillar den här bloggen



:-)



2009-01-30 @ 00:24:02
Postat av: Minime

Jag chillar, datorn i knäet och kall cola i glaset. Jag har smickrat ( kompisen förvisso )och snickrat på mitt kök och och jag har klappat ( mina hundar )Den jag delar brevlåda med fick visserligen bara en kall kommentar om att kaffet var klart men då hade han redan däckat, halvt nerdrogad vid datorn. Men jag tycker jag har varit ganska duktig iaf.

2009-01-30 @ 00:49:10
URL: http://nottobe.blogg.se/
Postat av: Mr.T



Tackar varmast för komm. Cecilia...

Det värmer mitt hjärta ;-)

2009-01-30 @ 10:45:04
URL: http://solopappa.blogg.se/
Postat av: Katja

Skönt att kunna ventilera lite tankar med andra människor... Vi är så många svikna därute. Kanske kan våra funderingar hjälpa oss att läka inombords.. Kram

2009-01-30 @ 11:13:16
URL: http://lyckobringande.blogspot.com
Postat av: Eeva

I just looove Jack Killian :)



Blev nostalgisk ;)



Halkade in på "bananskalet" singelpappa, kollar nog in vid tillfälle då jag har mer tid. Utan att för den skull stressa, prioriterar snarare.





2009-01-30 @ 14:03:06
Postat av: Veronica

Hamnade här av en slump, men kände direkt att jag hade hamnat rätt!



Jag som nybliven 2barnsmamma skapar och har en osäkerhet i mig. Duger jag? Är jag forfarande bra ,snygg, charmig. Den känslan och osäkerheten spelar mig ett spratt.



Allt handlar om mig och mina hjärnspöken. Jag tvivlar på mig själv och söker bekräftelse hos andra.

Det jag inte förstår är att jag kommer aldrig kunna finna bekräftelsen genom/hos andra, jag kommer aldrig bli nöjd för än jag hittar den hos mig själv. "Gräset är inte grönare på andra sidan", för en kort stund känns det bra.



Allt handlar om att ta ansvar i en relation, jag måste ta ansvaret och säga vad jag har för behov. Det kan ju inte min partner veta, mina behov, han vet bara sina.

Mvh: Veronica



2009-01-30 @ 14:16:37
URL: http://vera-live.blogspot.com
Postat av: Katja

Kram på dig!

2009-01-30 @ 15:01:40
URL: http://lyckobringande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0