En ensams reflektion...


I ett förhållande vill jag att partnern ska ta sig plats,
  visa sin självständighet och stå på sig,
  vara sin egen lixom men att hålla hårt på det
  som är vårt, det som är vi...
  Man skall satsa på att bli sin egen först,
  en personlighet, sen blir det vi...
För mig så flyter alla delarna i livet samman
  på nåt sätt och jag vill lära mig av henne,
  få mig att förstå.
  
  Jag är ingen som surar, blir sällan arg
  och inte varar det länge.
  Man utgår ifrån situationen, reder ut det
  sen är det bra, ny stund - nya tag...

Alla ska ha en reträttplats, ett litet krypin,
  att få ha en egen tankeplats, ett litet eget lixom...
                               
                            ~~ * ~~

Jag älskar projekt, för varje gång man lyckas
  eller misslyckas får man kunskap i bagaget.
  Man kan se det så i förhållande också,
  ett projekt att lyckas med eller så misslyckas man...

Varje dag skall vara ett möte i lycka och ett avslut i glädje,
  det som händer under tiden tar man tag i...




Ha en underbar dag...
Godnatt, var ni än är...

Kommentarer
Postat av: Ullabella

du är en klok kille du... =)

2009-01-25 @ 16:01:07
URL: http://ballaullabella.blogdog.se
Postat av: Bumsan

Det tycker jag låter mycket klokt och bra. Du är bra.

2009-01-25 @ 19:23:58
URL: http://bumsanrina.blogg.se/
Postat av: singelmamman

Vad gör man när ensamheten blir påträngande.....



När man har nattat solstrålen.... Packat klart hennes dagisväskan.... Tömt diskmaskinen.... Kollat trettioelfte gången att mobilen står på väckning..... Tömt tvättmaskinen..... Låst ytterdörren... Satt på tvättmaskinen en sista gång.... Kollat att ytterdörren är låst...



Vad gör man sen....?



KRAM på er alla ensamma själar där ute!!

Och GOD NATT och sov så gott...

2009-01-25 @ 22:16:37
Postat av: cecilia

för farao

alla Skåne brudar

var håller ni hus egentligen



stans bäste karl står ju här

och där står ni med bena i kors

händerna i fickorna

och mumlar



fattar ni vad ni missar egentligen



fram med pussar, kramar, rosor, raketer

ja fram med er och grabba tag i honom

innan nån annan gör det



vad gör man sen

kramas som galningar så klart

och släpper aldrig någonsin taget



hmpfff

allt annat är trams



2009-01-26 @ 10:18:44
Postat av: Katja

Hahaha.. Läste Cecilias kommentar här ovanför. Har de hungriga vargarna slitit dig i stycken ännu?? Skåne är vackert, påminner lite om "min ö"..

2009-01-29 @ 12:57:19
URL: http://lyckobringande.blogspot.com
Postat av: Annkie

Det är många killar som säger de vill ha en självständig, kreativ, driven kvinna men när de får de så blir de rädda :-)))

2009-11-22 @ 13:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0