Du, och ingen annan...


Det finns inte en kvadratcentimeter
  på din kropp som du inte låtit mig få utforska,
  nåt jag inte vill att nån annan skall få göra

och

vi skäms inte nakna inför varandra
  och du har suttit på mitt ansikte
  och vi har njutit båda två

och

jag har varit där ingen annan har varit och
  mot våra axlar
  har vi vilat och fällt våra tårar

Vi har legat och tittat på varandra länge utan
  att säga några ord och förstått varandra precis

och

bara du kan servera det där kaffet jag vill ha
  nu får jag fixa det själv och
  nån annan får hjälpa dig i trädgården

och

jag skulle levat vidare om du inte fanns,
  jag skulle klarat mig galant men nu finns du

  och eventuellt med nån annan och
  straffet jag gav mig själv och får leva med
  är alla jävla missförstånd,

dom du slipper att leva med för du
  tar ju inte dom med dig...

Du fick mig att fälla tårar ikväll,
  de som knappt ens ville visa sig vid
  min mammas begravning

Nu vet jag vad du betydde i alla fall...

Så jag säger:

Ta dessa ord med dig, inom dig,
  där ingen ser om de är en brist eller tillgång
  Ring mig aldrig, prata helst inte med mig,
  se mig inte som en vän mer
  se mig så som jag kommer att se dig -

nämligen som att du kunde vara min
  och ingen annans...

Lev nu för sen kan det vara försent, tro mig,
    Jag fick precis reda på det...

Kommentarer
Postat av: Sess

Vad otroligt vackert du skriver!

Fällde många tårar när jag läste detta!

Kram

2009-01-29 @ 00:50:06
URL: http://twinkle.blogg.se/
Postat av: Katja

Hoppas att din själ läker så småningom... Det finns allti någon som väntar där ute.. Kram

2009-01-29 @ 12:44:11
URL: http://lyckobringande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0