Dagen idag...


Gjorde vi enkel för oss, vi åkte till badhuset .
  Där gjorde jag en "tuff" kontroll av simkunskaperna
  och tillika påkallade badvakternas uppmärksamhet
  för att få en bevittnad längd i bassängen,
  utan hjälpmedel...

Det gick bra :-)

Jag tycker det är asviktigt att kunna simma om man
  som barn springer runt och säger att man kan
  och så visar det sig att det inte riktigt var så...

Det är en annan sak om dom säger det om
  vardagliga saker & ting,
  men vatten är respekt och det ska hon ha för det då...
  Nog om det, för hon anammar det jag säger,
  hon vet precis exakt vad hon betyder för mig.




* ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~*

Jag tänkte på en sak häromdagen;
 
"När man har allt så känns
  det ändå som
  ingenting..."
 
Vad jag menar är att även om det är pest
  att vara ensam så känns det ibland bra
  att veta att även jag kan få det bättre...

                        ~~~~ * ~~~~

Den dagen kanske kommer när man får gifta sig,
  och när jag var liten och i Ia's ålder så sa jag alltid
 att det då skulle stå i min ring; "I medvind och motvind..."

Så, dagens latin; "In arduis fidelis" - Trogen i motgång...





Godnatt, var ni än är...

Kommentarer
Postat av: Carina

Hej igen! Skrev en kommis till detta inlägg igår. Vart tog det vägen tro?

Otroligt viktigt att kunna simma. Jag är ingen vattenmänniska och är lite skraj för stora vatten. Havet är så mäktigt! Dessutom är blir jag löjligt lätt sjösjuk. Det räcker att det guppeliguppar lite så är det kört. Kram!

2009-01-22 @ 08:59:02
URL: http://bumsanrina.blogg.se/
Postat av: Sara

Gonatt... eller Go´dag! ;) Visst kan DU får det bättre, precis som alla vi andra. Tror du någonsin man blir helt nöjd? Är inte människan sån, att den/vi strävar efter mer å mer så länge vi lever? Så tror jag iaf, att vi för evigt är sökare :)

2009-01-22 @ 14:58:11
URL: http://bustrollan.blogg.se/
Postat av: Ullabella

hon är ju bara för söt...din Ia-tös....ni har onekligen en väldigt speciell relation....du får suga på den karamellen så länge....din tid kommer...det vet jag!



2009-01-24 @ 11:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0