Min analyz av...

...melodifestivalen - deltävling 7 februari 2009

Jag kommer under alla deltävlingar göra
  min alldeles egna analyz av låtarna och
  med mina ord, tankar och funderingar säga
  vad jag tycker om låtar, kläder och framträdanden.

Ni får så klart kommentera vad ni tycker
  om det hela spektaklet här.

1. Emilia - Your'e my world.
  Ungt, tralligt och lite uppåt.
  Borde kanske gå vidare, här ringer alla tonåringar och
  unga tjejer och röstar... KANSKE
  Kläder - OK

2. Shirley Clamp - Med hjärtat fyll med ljus.
  Låter krystat till max och som en upprepning... NEJ, tyvärr...
  Kläder - NEJ

3. Alcasar - Stay the night.
  Bra och en p4 hit kanske men jag är trött på dessa toner
  i melodisammanhang, jag vill ha nytt blod,
  nya riff och nya röster... NEJ
  Kläder - Hmm...

4. Nina Söderquist - Tick Tock.
  Det här är nog vad vi kanske borde rösta fram,
  me like stuket, rösten och riffen...
  Lite Jill Johnsson varning i rösten men ... JA
  Kläder - Ok

5. Jonathan Fagerlund - Welcome to my life.
  Ungt, nytt och lite "jimmy Jansson varning" !!!
  Här faller tjejerna, en röstmagnet... KANSKE
  Kläder - OK

6. Marie Serneholt - Disconnect me.
  Kanske vad vi behöver i Sverige, en ung med vana och rutin,
  har varit där, kan det redan,.. VARNING!!!
  Kläder - Ja...

7. Caroline af Ugglas - Snälla snälla snälla.
  Ja, absolut...men inte i melodifestivalen...
  Borde inte fått ta nån annans plats i kvalet men men... NEJ
  Kläder - Nja, ok...

8. Scotts - Jag tror på oss.
  Helt rätt stuk med ett "dansbandsrocktema" men
  att åka runt i en bil med en massa stoppljus...
  Vi kanske ska behålla detta inom landet... NEJ
  Kläder - Ok...

Jag tror på - Nina Söderquist, Emilia, Marie Serneholt och ...

Men herregud, vilken jävla röstningsprocedur...
  Om inte helvetet brakar löst nu,
  då gör det aldrig det...

Patetiskt Svt...


Godnatt, var ni än är...

Kommentarer
Postat av: katja

Gillar inte Melodifestivalen så mycket. Kommer nog ändå att titta med ett halvt öga... Barnen och jag funderar på: Vad är motsatsen till älg???

Trevlig kväll.. :)

2009-02-07 @ 19:25:47
URL: http://lyckobringande.blogspot.com
Postat av: Ullabella

inget av det jag hört ikväll har jag lust att skicka vidare...jag är snål med rösterna ikväll...tänker alltid...va sjutton fanns det mer att välja mellan om detta gick vidare till delfinal?.. =)

2009-02-07 @ 20:46:43
URL: http://ballaullabella.blogdog.se
Postat av: Bumsan

Den som berörde mig mest var Caroline af Ugglas men någon schlager är det ju inte. Men på ett litet intimt ställe är hon nog grym. Tror nog att Marie Serneholt får flest röster även om man hört det förut. Kramen!

2009-02-07 @ 20:55:48
Postat av: Mia

Och jag röstar på Nina Söderquist.

Ugglas gillar jag verkligen...men henne vill jag höra, inte se.



Dessutom tycker jag att röstningsproceduren börjar urarta totalt. TRE gånger ska man ringa och rösta i VARJE deltävling + sen i finalen säkert ett par gånger minst.



Nene...jag tittar jag, rösta får andra göra och jag lovar...dyrt och heligt...att inte gnälla på att fel låt vann :-)

2009-02-07 @ 21:18:45
URL: http://marbor.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det hela spektaklet var rena rama smörjan,

kan ju inte vara nåt att referera i din blogg.

Back to basic, dina trådar kompis, dina trådar.

2009-02-08 @ 19:45:50
Postat av: cecilia

Spelar dom musik i melodifestivalen



jag trodde det var ett

hönserihus

med massa konstigt

kakakaka





2009-02-09 @ 12:25:24
Postat av: cecilia

Fast nu var jag

jävligt måndagskorkad



vad man nu än engagerar sig i

så är det ju förbannat bra

bra

bra



att våga engagera sig

ja

ja



modigt liksom att våga

ka ka ka ka



resten kommer av sig själv



så för fanken

flaggan i topp för

melodifestivaler och allt annat

2009-02-09 @ 12:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0