Har ni tänkt på...

...hur vi möter människor, de vi känner likväl
  som de vi inte känner men hejar på eller nickar mot m.m.
  Skulle du höra någon skillnad på ett - Heeeej och ett kortare - Hej?
  Har du fått nån att känna att de mår bra idag..?
  Hur gav du den din älskade en kram sist..?
  Har du gett henne/honom en liten eggande 5minuters massage...?
  Gav du pussen i nacken lite sådär myzigt och kärleksfullt..?

  När satt ni ner och bara pratade om saker & ting, luft, och annat positiva
  saker eller det var negativt och lite gnälligt och med avund..?
  När och hur berättade du en rolig, jag menar rolig historia eller ett skämt senast..?

Hur löser allt sig..?
  Tog du ett djupt andetag och bara pustade ut och kände efter...
  Tittar du ut, långt bort lixom och fösvinner en stund
  i tankar som är positiva nån gång eller du förknippar bara det
  med negativa tankar...

Själv är jag egentligen en enormt positiv och glad själ,
  men ibland fastnar jag också i såna här tankar och funderingar.
  När vädret är så mycket sol så blir vi helt tokiga i tankar och ord
  och finner mer glädje och positivitet.
  När det regnar gnäller vi och tar det som en städdag och finner
  det mest tråkigt och jobbigt, eller..?

Igår var jag på Harry's och tog en öl eller tre, med trevligt sällskap
  och träffade en gammal kompis och före detta kärlek (jag var typ tolv år..)
  numera boendes i huvudstaden men med sina ständigt återkommande
  besök i Skånes huvudstad, d.v.s. här i min stad...
Då får man såna där positiva tankar och glädjespratt lixom,
  typ, här sitter vi och bara är, snackar gammalt kul och lite tråkigt men
  som vi skrattade åt och mindes med lite drag på smilbanden...

Såna stunder är såå betydelsefulla...
  Tänk på det idag kära bloggläsare, tänk på det...

Det ska jag göra :-)

Later...

Kommentarer
Postat av: cecilia

Mmm... det luktar kärlek och vår

så nu njuter jag



och sånt där

är jag faktiskt väldigt

bra på

kom jag helt plötsligt på



vad bra



det underbara är att träffa någon

som man faktiskt kan vara så där himla bra

tillsammans med



att det bara blir så där

himla bra

vad man än gör liksom

fast det blir tokigt ibland



så skrattar man, tittar på varandra

och den blå himlen

och säger



kvittar roll

kvittar ingen roll alls

så länge vi är tillsammans



fast det tar lite tid förstås

och har sina små kringelspår

men det är värt

allt



dom där små enkla

stunderna



av blå

himlar

2009-04-10 @ 13:12:34
Postat av: Mia

Det är nog viktigt att vi tänker så ibland.

Det är så lätt att bara ta allt för givet och

sedan stå där med lång näsa när det försvinner.



Man kan mista saker fort...av olika anledningar.

Man borde tänka lite mera på att livet faktiskt är

rätt förgängligt.



Tack för att du påminner!



Glad påsk!

2009-04-10 @ 14:11:42
URL: http://marbor.blogg.se/
Postat av: Mia

http://www.youtube.com/watch?v=VzQg-jW1O30



Till dig från mig :-)

2009-04-10 @ 19:14:03
URL: http://marbor.blogg.se/
Postat av: Katja

Har varit med om nästan allt det där idag.... En fantastisk dag. Glad påsk på dig!! Kram/K

2009-04-11 @ 16:28:30
URL: http://lyckobringande.blogspot.com
Postat av: Ulla

ja jag tänker så det knakar...nog är de där tillfällena så underbara..de bästa i livet...på nåt märkligt vis...för de betyder så mycket....

så när ska vi slå oss ner och bara prata om allt och inget???

2009-04-11 @ 21:57:17
URL: http://ballaullabella.blogdog.se
Postat av: cecilia

och mitt i min lilla egovärld

kom jag att tänka på



framförallt

tack

för att du visar

vägen till den



blå

himlen

på alla dessa många olika sätt



glad efter hands påsk

2009-04-13 @ 12:37:31
Postat av: Annika

MMMMmmmmm det va mysigt att ses i påskas =)

2009-05-05 @ 01:30:23
URL: http://angelstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0