Att vinna eller...

...att delta, vilket är viktigast?

Jag berättade för min dotter att det var en teckningstävling
 i hennes favoritbutik Jasmin och jag tyckte att hon kunde vara med.

 Sagt och gjort, hon deltog med 2 bidrag.
 Hon har varit med i tävlingar där innan och inte vunnit
 men jag har förklarat att man inte kan vinna alltid och
 att om man inte deltar så kan man ju inte vinna, eller...

 

Här står Ia med Sara och sin vinst...

Hon var superglad och blev överlycklig när Malin ringde och berättade om vinsten
 Numera håller hon med mig om "för att vinna måste man delta"
 och att det är inte är viktigt att vinna, utan det är viktigare att delta...


Att vinna i livet, kan vara viktigt för då
 deltar man ju varje dag så att säga...
 Och då ska ju ingen få stå i vägen om
 om man vill delta i livet...

Jag ger till sist mina innersta tankar till en tjej
 som jag inte känner men som blev brutalt misshandlad
 och som kämpar för sitt liv och ligger i Lund.
 Hon vill delta i livet, och hon kämpar för att vinna,
 och jag hoppas så innerligt att hon vinner över
 maskinerna som hjälper henne just nu,
 jag hoppas att hon vinner tillbaka all sin livsgnista...

Mina tankar går till Emma och hennes familj.




I fredags tände man ljus för Emma, på Lilla torg i Kristianstad,
 runt statyn "sabinskorna rövas bort" ...



Godnatt, var ni än är...
 


Kommentarer
Postat av: Maya

Jätte kul att hon vann, men som sagt viktigaste är att delta och göra sitt bästa, sen kan man ju inte alltid lyckas och komma ända "fram" men man ska va nöjd ändå.

Jag känner inte heller Emma, men har tänkt mycket på henne och hennes familj. Så lätt att hela ens liv ändras! Usch fy.. mår illa när jag tänker på hur illa däran hon är (vad man kunnat läsa i tidningarna) Jag hoppas dom tagit rätt kille, med tanke på att han är uthängd i hela stan och på internet, ALLA vet ju vem han är. Men hemskt om han är Oskyldig. Bli uthängd sådär. Nää.. man är oskyldíg tills man är dömd heter det, men många dömmer på förhand :( utan fakta osv. Nu säger jag inte att det är så i detta fallet. Jag är inte polis, åklagare eller dommare och sitter med bevisningen eller ens vet fakta, alla vet ju att tidningarna är duktiga på att förvränga sanningen... Men jag tycker brottet är fruktansvärt. Och hemskt dom hänger ut en kille innan han är dömd.



Men nog om ledsamheter, önskar dig en underbar söndag och kommande vecka.

Kramas

2009-11-15 @ 14:34:58
URL: http://mayashideout.blogg.se/
Postat av: Malin

Så härligt att hon blev så GLAD för vinsten...vi ses i butiken :)

2009-11-15 @ 18:05:17
URL: http://jasminofriends.blogg.se/
Postat av: Jenny

Fint Tisse, alla tänker vi på Emma och hennes nära.

Vilket grymt öde att möta..

En söt tjej med livet framför sig.

Hoppas verkligen att hon vinner detta slaget..men usch vilka sår hon kommer att bära på resten av livet..



Å va kul för lilla Ia =)

Hennes far säger kloka och sanna ord!!!



Kram

2009-11-15 @ 22:58:26
Postat av: Katja

Ja.... Alla kämpar vi mot olika vinster i livet. Tänk att en del tar sig rätten att förstöra livet för andra. Fick besked igår att en nära vän åkt in avsvimmad till sjukhus. Nu har de konstaterat hjärntumör (34 år)... Vi hoppas alla på VINST...

Var rädda om varandra. Kramar en måndag/K Later...

2009-11-16 @ 09:10:27
URL: http://lyckobringande.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Det är hemskt det med Emma :(

Det är min kompis kusin, så det är lite känsligt det där ämnet, när vi tar upp det i skolan..

2009-11-22 @ 16:08:37
URL: http://rebeccaasjokvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0